Turistika na zelený štvrtok

Nočný výstup na Kyčeru: Nezabudnuteľný zážitok .
V noci sa na Kyčeru vydávať je dobrodružstvo, ktoré si mnohí pamätajú celý život. Tma, ticho a výhľad na okolitú krajinu robia z tejto skúsenosti niečo jedinečné. V nasledujúcom článku vám prinášame zážitky z nočného výstupu na Kyčeru, ktorý bol plný dobrodružstva a nezabudnuteľných momentov.
Príprava a stretnutie
O 18:30 sme sa stretli pri mládežníckom centre. Už v tomto momente bolo jasné, že to bude špeciálny výstup. Množstvo ľudí, nové tváre a očakávanie dobrodružstva v nás vzbudzovali radosť. Hlavný organizátor Pavol Kasman nám dal pokyn k výstupu. Keďže sa pred polnocou očakával silný dážď, presunuli sme sa autami až k tretím chatám.
Cesta a výzvy
Postarší turisti brali výstup pokojne, no mladí mali svoje tempo. Nebolo to o pretekoch, ale o spoločnom zážitku. Cesta sa stávala kamenistou a miestami aj značne zablatenou. Na mieste s názvom Mraznica začalo stúpanie. Prvýkrát som musel na chvíľu zastaviť. Nie je to boj, ale náročnejšie. Nočný výstup má výhodu – tma zakrýva prudké stúpanie a nevidíte, koľko ešte do sedla.
Sedlo Hnilickej Kyčeri
O 20:30 sme dorazili do sedla Hnilickej Kyčeri. Skorší účastníci už mali založený oheň a opekali klobásy. Vôňa pečenej klobásy a slaninky sa niesla vzduchom. Niekoľko odvážlivcov sa vybralo aj na samotnú Kyčeru. Pre nás to však bolo dosť – sedlo Kyčery bolo naším cieľom.
Cesta naspäť
Po chvíli oddychu sme sa vydali späť. Začalo dosť intenzívne pršať. Rýchlo na seba pončo a pokračujeme. Cestou dolu sme si dávali pozor na šmykľavé miesta. Paličky nám poskytovali oporu a istotu. Ako kužele čeloviek osvetľovali tmavý les, uvedomili sme si, že táto nočná turistika bola jedinečným zážitkom.
Ak máte radi dobrodružstvo a nebojíte sa tmy, nočný výstup na Kyčeru je pre vás. Nezabudnuteľné momenty pod hviezdami vás čakajú!